عسل ارگانیک سبلان
تولید عسل طبی و طبیعی در منطقه مشگین شهر سبلال . تهیه و تولید ژل رویال ، شهد و ..

«الْعَسَلُ شِفاءٌ مِنْ کُلِّ داءٍ وَلا داءَ فیهِ یُقِلُّ الْبَلْغَمَ وَیَجْلُو الْقَلْبَ»

همه ما می‌دانیم که عسل، یک ماده غذایی ارزشمند است که مواد و عناصر مختلفی مانند کربوهیدرات‌ها، آنزیم‌ها، آمینواسیدها، اسیدهای آلی و همچنین مواد معدنی زیادی را در خود دارد که برای سلامت بدن افراد در هر گروه سنی مفید است. به طور مثال، می‌توان به اظهار نظرهای متخصصان طب سنتی درباره خواص این ماده غذایی ارزشمند اشاره کرد، مصرف عسل با سیر برای رفع سرما خوردگی مفید است و اگر هر روز خورده شود، عمل گوارش را آسان‌تر می‌کند.

دیگر اینکه اگر آن را با شیر مخلوط کنید و بخورید، التهاب و ورم گلو را از بین می‌برد. اما خواص این شهد گیاهی طلایی رنگ، به همین جا ختم نمی‌شود و خواص زیادی برای سلامت دارد، مواردی که در طب اسلامی نیز به آن‌ها پرداخته شده است.

بیشتر عمر کنید

اگر می‌خواهید طول عمر بیشتری داشته باشید، توصیه ما به شما، مصرف روزانه یک قاشق مرباخوری عسل است. استفاده از این شیرینی طبیعی، سلامتی‌تان را بیمه می‌کند. جالب است بدانید بیشتر افرادی که عمر طولانی داشته‌اند، به طور منظم از این دسترنج زنبورعسل استفاده کرده‌اند.

 



ادامه مطلب...

ارسال توسط معینی راد

1-عسل یک روش بی نظیر برای تمیزکردن سیستم گوارش هست.

2-لب های خشک و ترک خورده را بهبود می بخشد.

3-در درمان جوش صورت موثر است چون خاصیت ضدمیکروبی دارد. عسل و جوش صورت

4-عسل برای پوست خیلی مفید است چون می تواند آب را جذب کند. و استفاده از عسل در ماسک صورت بسیار به پوست شما کمک می کند.

5-عسل سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آمینو اسیدها است که به زیبایی پوست کمک می کنند و آن را تغذیه می کنند.

6-عسل می تواند مشکل کرم های حلقوی را رفع سازد. طب سنتی توصیه می کند که کرم های حلقوی روده را با عسل و زردچوبه درمان کنید.

7-عسل برای نور چشم و بینایی مفید است. استفاده منظم عسل و آبهویج باعث افزایش قدرت بینایی می شود. این معجون بهتر است اوایل صبح مصرف شود.

8-عسل حل شده در مقدارمساوی اب گرم یک لوسیون خوب برای چشم هست و می تواند التهاب چشم را بهبود ببخشد.

9-مصرف یک قاشق مرباخوری عسل در طی روز به استفاده کلسیم کمک می کند و از پوکی استخوان جلوگیری می کند.

10-جویدن موم عسل تازه به مدت 15 دقیقه و 4 تا 5 بار در روز باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن می شود. 





ارسال توسط معینی راد

21-معجون عسل و دارچین برای درمان ریزش مو،بهبود دندان درد، کاهش کلسترول، درمان سرماخوردگی،ناراحتی معده، تقویت سیستم ایمنی، عمر طولانی و کاهش وزن مفید است.

22- عسل مقاومت شما را در مقابل بیماری های قلبی افزایش می دهد. معمولا به بیماران قلبی و عروقی توصیه می شود که به جای شکر از عسل استفاده کنند که حاوی فروکتوز و گلوکز طبیعی هست.

23- مواد مغذی موجود در عسل برای مغز اثر ارام بخش دارند. حتما عسل را در صبحانه خود بگنجانید. چه به صورت معجون و یا حل شده و چه به صورت مستقیم با نان عسل بخورید و سالم بمانید.

24-چون عسل طبیعی کلسترول ندارد، به بیمارانی که از ازدیاد کلسترول رنج می برند کمک می کند تا سطح کلسترول خونشان کاهش یابد.

25-عسل یک افزایش دهنده طبیعی انرژی هست. یک قاشق عسل به شما کمک می کند تا مدت بیشتری فعالیت کنید. اگر احساس می کنید باتری شما خالی شده هیج جیز مثل عسل به شارژ دوباره شما کمک نمی کند.

26-اگر شما زخمی دارد سعی کند از عسل برای پانسمان ان استفاده کنید. عسل به بهبود سریع زخم ها کمک می کند.

27-عسل برای درمان زخم معده هم بسیار مفید است.

28- از عسل برای درمان زخم پای دیابتی نیز استفاده می شود.

29-به افراد با اسید معده بالا هم توصیه می شود تا عسل حل شده در اب ولرم مصرف کنند.

30-عسل حل شده در اب برای دلدرد و رفلاکس هم مفید است. 





ارسال توسط معینی راد

31-تنگی نفس مزمن را درمان می کند

32- باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن می شود.

33- گلوکز مورد نیاز گلبول های سفید را تامین می کند.

34-برای افرادی که دچار حمله میگرن می شوند مصرف یک قاشق عسل به صورت حل شده در اب گرم در ابتدای حمله میگرنی مفید واقع می شود مخصوصا اگر منشا حمله میگرنی استرس باشد.

35- معجون عسل و لیموترش برای درمان سرماخوردگی مناسب است

36-عسل به درمان بی خوابی کمک می کند. اگر از بیخوابی رنج میبرید معجون شیر و عسل را فراموش نکنید.

37- یک قاشق مرباخوری عسل قبل از خواب به بچه ها کمک می کند تا راحت بخوابند.

38- مصرف عسل در بچه ها منجر به درمان شب ادراری می شود.

39-مصرف عسل و شیر در دوران بارداری می تواند سوزش سر سینه را بهبود ببخشد.

40- عسل به جوان سازی پوست کمک می کند

41-عسل می تواند به عنوان شوینده دهان به کار رود. یک قاشق غذاخوری عسل و ابگرم می تواند میکروب های موجود در دهان را از بین ببرد.

42-پی اچ (PH ) عسل بین 3.2 تا 4.5 هست این میزان ملایم اسیدیته از رشد بسیاری از میکروب ها جلوگیری می کند

43- عسل منبع مناسب افزایش انرژی برای ورزشکاران می باشد.

44- عسل از ریزش مو جلوگیری می کند.

45- با یک قاشق عسل، یک قاشق روغن زیتون و دو قاشق اب گرم یک ضماد برای موهایتان درست کنید تا همیشه براق بمانند.

46- عسل قدرت هضم غذا را افزایش می دهد.

47- عسل ضد سرطان هست. سرطان را درمان نمی کند اما از ابتلا به سرطان جلوگیری می کند.

48- از عسل می توان به عنوان لوسیون استفاده کرد.

49- مصرف عسل در بچه ها ضریب هوشی را افزایش می دهد 





ارسال توسط معینی راد

ژله رویال، راز زیبایی و سلامتی

ژله رویال ماده جالبی است که با عنوان اکسیر جوانی بین مردم شناخته می شود.اثر “هورمونی” خارق العاده ژله رویال بر لاروهای زنبور عسل منجر به این عقیده شد که این ماده شگفت آور شاید بتواند روی انسان نیز مؤثر باشد. این اثرات “هورمونی” در ژله رویال نه تنها باعث اختلاف طبقاتی بین زنبور کارگر و زنبور ملکه می شود، بلکه باعث باروری فوق العاده ملکه (که از لحاظ ژنتیکی با زنبور کارگر یکسان است) و عمر طولانی او نیز می گردد و ظاهراً این تفاوت تنها به دلیل غذای ویژه ای است که زنبور ملکه می خورد یعنی ژله رویال ….

 



ادامه مطلب...

تاريخ : چهار شنبه 16 تير 1394برچسب:ژل رویال , خواص درمانی , اکسیر جوانی ,,
ارسال توسط معینی راد



این ماسک برای پوست های خشک مناسب است.


ترکیبات: سفیده یک عدد تخم مرغ ،  یک قاشق مرباخوری عسل ،  یک قاشق مرباخوری روغن زیتون

روش تهیه و استفاده:


مواد را به خوبی هم بزنید تا یک مخلوط مناسب برای استفاده به دست آید. ماسک را بر روی صورت خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه صبر آن را با آب ولرم شستشو دهید.

نکته: اگر صورت خیلی خشکی دارید از روغن زیتون بیشتری استفاده کنید. 





تاريخ : سه شنبه 16 تير 1394برچسب:ماسک صورت عسل و زیتون , جوانی پوست ,
ارسال توسط معینی راد

برای درمان ناباروری زنان در اثر وجود کیست، ترشح کیست، عفونت و التهاب و زخم در رحم باید از شیاف و رویال ژل و عسل ارگانیک استفاده شود. در ‌صورت ضعیف یا کم ‌بودن میزان تخمک‌گذاری بهتر ‌است از سه فرآورده عسل  استفاده شود. 

در سه وعده صبح و ظهر و شب یک قاشق غذا خوری با معده خالی به‌مدت چهل روز مصرف ‌شود. قبل و بعد از مصرف آزمایش داده شود؛ با مطابقت دو آزمایش متوجه اثرگذاری این روش و برطرف‌ شدن مشکلات تخمک‌گذاری خواهید ‌شد.
 در‌ صورتی ‌که تخمک‌گذاری به میزان طبیعی نرسیده باشد می‌بایست پس‌ از سه روز استراحت دوباره این روش تکرار شود. برای افراد کم‌خون مصرف روزانه دو قاشق غذاخوری عسل (صبح و شب) توصیه می‌شود. همچنین بهتر است بیشتر غذاهای گرم مصرف‌ شود و از مصرف غذاها و میوه‌های سرد و برنج پرهیز شود.



تأثیرعسل بر ناباروری مردان
 ضعف اسپرم در تعداد و قدرت، دم‌بریده بودن، نفوذناپذیری، مرگ‌ومیر زودهنگام، غلظت نامناسب و... مانع لقاح اسپرم با تخمک خواهد شد. مصرف  یک قاشق غذاخوری در هر وعده غذایی با معدة خالی و به مدت چهل روز بر بهبود مشکلات اسپرم مؤثر خواهد ‌بود. قبل و بعد ‌از چهل روز آزمایش داده شود تا با مقایسة نتیجة آزمایش‌ها اثرعسل ارگانیک  سبلان در درمان مشکلات اسپرم مشخص ‌شود. در ‌صورت نرسیدن اسپرم به میزان طبیعی و برطرف ‌نشدن مشکلات اسپرم، پس‌ از سه روز استراحت، این روش درمان دوباره تکرار شود.
آزمایش‌ها روی پانصد بیمار زن و مرد دچار ناباروری نشان‌دهندة مؤثر ‌بودن مصرف این فرآورده‌ها بر نود درصد بیماران بوده است.
برای فراهم ‌کردن محیط و شرایط مناسب در رابطة جنسی باید به همة نکات توجه و عمل ‌شود. همچنین برای باردار ‌شدن در زمان تخمک‌گذاری رابطة جنسی برقرار شود (هفت تا ده روز پس ‌از عادت ماهانه که نشانه آن افزایش دمای بدن است).  





تاريخ : سه شنبه 16 تير 1394برچسب:عسل و رفع ناباروری زنان و مردان , ,
ارسال توسط معینی راد

چه کسی می دانست عسلی که در گوشه ای از کابینت آشپزخانه قرار دارد،خاصیت درمانی داشته و می تواند جوش های صورت را از بین ببرد و هم چنین خشکی پوست را برطرف نماید؟

این ماسک به دلیل خاصیت آنتی باکتریایی، به جنگ جوش های سرسخت می رود و بخاطر داشتن خاصیت آنتی اکسیدانتی از ایجاد چین و چروک بر روی پوست جلوگیری می کند .عسل،این ماده ی طبیعی هم چنین برای استفاده ی کسانی که پوست حساسی نیز دارند توصیه می شود.

دستورالعمل ماسک عسل برای پوست های خشک و پوسته پوسته

 ترکیبات لازم:    1- یک عدد تخم مرغ خام 2-    یک قاشق سوپخوری عسل




روش تهیه
عسل و تخم مرغ را با هم مخلوط کنید.آن را به روی صورت و گردن خود بمالید و بگذارید مدت 20-15 دقیقه بر روی پوست بماند و سپس صورتتان را را آب ولرم بخوبی بشویید.

دستورالعمل ماسک صورت عسل برای درمان جوش

یک قاشق از عسل را بر روی پوست بمالید و به مدت 15 دقیقه صبر کنید سپس صورت را با آب ولرم بشویید.
برای درمان جای جوش نیز می توان از عسل کمک گرفت به این ترتیب که قطره ای از عسل را با انگشت برداشته و به نواحی مورد نظر می زنیم و سپس با گاز استریل روی آن را می پوشانیم.این کار باعث می شود نواحی اطراف جوش پاکیزه و به دور از هرگونه باکتری بماند و سریع تر جوش ها و جای آن ها از بین بروند. 

منبع :http://lifemag.ir/?p=45017





تاريخ : سه شنبه 16 تير 1394برچسب:عسل و زیبایی , رفع جوش صورت با عسل , ,
ارسال توسط معینی راد

خانمها میتوانند با تهیه ماسک عسل خالص یا عسل مخلوط با زرده تخم مرغ و مقداری لیمو ترش به نسبت مساوی بر زیبایی و شادابی پوست خود بیافزایند.
 



پیشنهاد در روش مصرف:
صورت را با آب گرم شسته و مدت 2 الی 3 دقیقه کمپرس آب گرم بکار برید تا منافذ پوست باز شده و قدرت پوست را برای جذب رطوبت افزایش دهد
مخلوط فوق را با پنبه بصورت لایه نازکی روی پوست بمالید و مدت 10 الی 15 دقیقه به حال خود بگذارید، سپس با آب گرم شسته و خشک کنید و مقداری پودر بزنید.
توجه: ماسک عسل بتنهایی برای چهرههای خسته و پف کرده بسیار موثر واقع می شود 





ارسال توسط معینی راد

با عسل چربی هایتان را اب کنید 

دکتر محسن رحمانی ، متخصص تغذیه

امروزه افراد جامعه از چاقی رنج می‌برند و گاهی ‌اوقات با رژیم‌های طاقت‌فرسا می‌خواهند وزن بالای خود را در مدت کوتاه کاهش دهند این در حالی است که اگر افراد از این شیرینی خوشمزه استفاده کنند می‌توانند به راحتی چربی‌های خود را آب کنند.



یک متخصص تغذیه، گفت: عسل طبیعی از جمله مغذی‌ترین محصولاتی است که سرشار از منیزیم، پتاسیم، کلسیم، آهن و برخی ویتامین‌ها مانند انواع ویتامین‌‌های گروه B است و به همین دلیل مصرف روزانه‌ آن توصیه می‌شود.

محسن رحمانی افزود: برخی افراد به دلیل ترس از اضافه وزن سراغ عسل نمی‌روند اما یک باور نادرست است چرا که عسل، مناسب‌ترین شیرینی برای افراد چاق و دارای اضافه وزن و حتی در حال رژیم است از طرفی مصرف مداوم و به اندازه‌ عسل به از بین بردن چربی‌های بدن به ویژه چربی‌های اطراف قلب بسیار کمک می‌کند و به همین دلیل در پیشگیری از بروز سکته‌های قلبی نیز مؤثر است.


وی اذعان داشت: درمانگران طب سنتی به افراد مبتلا به اضافه وزن توصیه می‌کند برای کاهش وزن این افراد هفته‌ای سه یا 4 بار شربت عسل و دارچین را مصرف کنند. 

منبع :http://www.asriran.com/fa/news/343306





ارسال توسط معینی راد

 

 تشخیص عسل طبیعی از عسل تقلبی 

. 

- عسل طبیعیعسل به شهد گل ها اطلاق می شود که زنبور عسل پس از تغذیه از گیاهان مختلف، آن را ساخته باشد. به بیان دیگرعسل ماده شیرین و غلیظی است که توسط زنبوران عسل از شهد گل ها جمع آوری شده و تغییر شکل می یابد و سپس در داخل سلول های مومی کندو ذخیره می شود.
زنبوران عسل دارای نیروی ذاتی هستند که گل های مفید را از غیر مفید تشخیص می دهند. آنها با علاقه فراوان سراغ تمام گیاهان طبی و گل های شفابخش می روند و عصاره آنها را گرفته و به بهترین شکل در اختیار ما قرار می دهند.


این عسل کاملاً طبیعی و سرشار از مواد غذایی و حیات بخش بوده و می تواند تمام نیازهای غذایی را برطرف کند، زیرا زنبور تمام املاح و ویتامین های موجود در گل را به شکل عسل می پروراند و آن را قابل جذب در خون می سازد.
از طرفی کیفیت عسل طبیعی چندین برابر بیشتر از عسل مصنوعی است که زنبور با آب و شکر تغذیه می شود.
2- عسل تقلبی
هر گونه تغییری در عسل مانند افزودن یک سری مواد به آن، تقلب محسوب می شود. به طور کلی عسل تقلبی به دو روش تهیه و در سطح جامعه توزیع می شود.
الف) بخشی از عسل، تقلبی است-  

با کمک زنبور
- بدون کمک زنبور
ب) عسل صد در صد تقلبی است
در این روش عسل 100 درصد مصنوعی بوده و از شیره میوه هایی مانند خرما، توت و غیره یا از مواد گلوکزی (شربت قند)، مواد نشاسته ای و ... ساخته می شود که این عسل ها به هیچ وجه عطر و طعم عسل واقعی را ندارند.
عسل های مصنوعی تهیه شده از شیره میوه ها، دارای مواد و ترکیباتی مشابه عسل طبیعی هستند که از تغلیظ آب میوه ها به طریق مصنوعی و صنعتی به دست آمده اند.
این نوع عسل، بدون دخالت زنبور، از قند، نیشکر و میوه های شیرین مانند خربزه، هندوانه، کدو تنبل و خرما تولید
می شوند. این روش در ایران متداول نبوده، ولی در بعضی از کشورها مرسوم است.


استانداردهای عسل:استانداردهای عسل از کشوری به کشور دیگر متفاوت است که آنها را می توان در استخراج، عسل شکرک زده، عسل شان، شان با قاب کم عمق، بریده شده و یا کل شان عسل در نظر گرفت. سایر مواردی که در تهیه و تولید عسل اهمیت دارند، میزان قند، میزان رطوبت، طعم ، رنگ و عطر عسل می باشد.
گاهی اوقات در توزیع و فروش عسل مواردی چون: یکنواختی رنگ، پاکیزگی برش، ظاهر شان و نحوه چینش و یکنواختی وزن نیز ذکر شده است. 

.
راه های تشخیص عسل طبیعی:
.

۱- فروشگاه های معتبرآسان ترین روش تشخیص عسل طبیعی، خرید از فروشگاه ها و اشخاص معتبر می باشد که شما از سابقه فعالیت آنها در زنبورداری و یا تهیه و فروش عسل مطلع هستید.. 

.
2- میزان رطوبت
برخی افراد، میزان رطوبت عسل را به وسیله برگرداندن شیشه عسل و سرعت بالا و پایین رفتن حباب داخل شیشه، و برخی به وسیله میزان کش آمدن عسل اندازه گیری می کنند، ولی باید توجه داشت که این روش ها دقیق و مطمئن نیستند. 

.
3- میزان تخمیر شدنتمام عسل ها حاوی مخمرهای خوراکی بی ضرر برای انسان می باشند.
باید توجه کرد که عسل در زمستان به دلیل سرمای زیر 11 درجه تخمیر نمی شود. البته نگهداری عسل در دمای 38 درجه سانتی گراد نیز می تواند از تخمیر آن جلوگیری کند، ولی در دراز مدت به کیفیت عسل صدمه می زند، زیرا حرارت بالا کیفیت عسل را از بین می برد.
عسل با رطوبت بیش از 17 درصد بیشتر در معرض تخمیر می باشد. بعد از شکرک زدن، درصد تخمیر عسل افزایش می یابد.
تخمیر شدن مختص عسل های بسته بندی شده و صاف شده نیست، بلکه اگر شرایط مناسب باشد، عسل "شان" نیز تخمیر می شود. 

4- مزه کردن
عسل طبیعی، علاوه بر شیرینی خاص، دارای مزه و طعم ویژه ای است که فقط در عسل وجود دارد و عسل های مصنوعی فاقد این نوع مزه می باشند. لذا افراد می توانند با مصرف زیاد و توجه دقیق به درجه خلوص عسل، حتی نوع عسل را از نظر گیاه مورد مصرف زنبور تعیین کنند، زیرا هر گیاه مزه خاصی به عسل می دهد.
باید توجه داشت که عسل مصنوعی بیشتر مزه شیرینی شکر می دهد تا مزه خالص عسل.
5- عطر و بوی طبیعیاگر درپوش عسل مدتی بسته باشد، هنگام باز کردن درپوش حتماً بو و رایحه قوی و مطبوع عسل طبیعی را می
توانید استشمام کنید.

 


6- سرعت حل شدن در آباگر عسل را داخل لیوان محتوی آب بریزید، چنانچه به صورت عمودی وارد لیوان پر از آب شده و در ته آن جمع شود و به سرعت حل نگردد، عسل مطلوبی است، ولی اگر عسل هنگام ریختن، در آب حل شود، از مطلوبیت و خلوص کمتر و رطوبت بالاتری برخوردار است.
با این وجود، هر یک از روش های فوق به تنهایی نمی تواند خالص بودن عسل را ثابت کند.
در این روش به وسیله تغذیه مصنوعی زنبوران با شربت قند و آبمیوه ها یا استفاده از عسلک، عسل مصنوعی یا تقلبی تهیه می کنند. در این روش مستقیماً عسل طبیعی با مواد گلوکزی (شربت قند) و شیره میوه ها مخلوط شده و عسل تقلبی تولید می گردد.

 





تاريخ : سه شنبه 16 تير 1394برچسب:عسل طبیعی ,
ارسال توسط معینی راد

خواص درمانی عسل 

 

 

نقش عسل در درمان بیماریها ، شگفت انگیز و حیرت آور است .

هزاران خاصیت عسل هنوز ناشناخته است .

چند خاصیت عسل از هزاران خاصیت عسل :

خواص فیزیکی عسل ، اثر ضد باکتریایی دارد و از زمانهای قدیم انسانها از خاصیت ضد میکروبی عسل سود جسته و آن را در درمان ناراحتی های پوستی از قبیل زخمها و سوختگی ها به کار برده اند و یکی از بهترین پانسمانها محسوب می شود . همچنین ، عسل را در درمان بیماری های دستگاه تنفسی و عفونت های ناحیه حلق به کار می برند و خاصیت ضد باکتریایی آن موجب اثر بخشی عسل می شود و خاصیت ضد التهابی آن نیز مشاهده شده که به هیگروسکوپیک بودن آن نسبت داده شده است . عسل علاوه بر اینکه یک غذای کامل است یک اکسیر پر انرژی نیز می باشد به طوری که سالیان سال به عنوان دارو برای درمان بیماریها مورد استفاده قرار گرفته است مصرف عسل در عرض چند دقیقه به شخص نیرو میدهد و تحمل بافتی و قدرت ترمیم آنرا افزایش می دهد بنابراین ورزشکاران باید عسل مصرف کنند . 

 بنا به تحقیقات به عمل آمده عسل حاوی 80 ماده مفید برای انسان می باشد . 

 لازم به ذکر است که در دنیا هیچ ماده غذایی به اندازه آن نیروی کهربایی ندارد .  

ابو علی سینا در کتاب قانون مینویسد : مصرف متناوب عسل در هنگام زیاد شدن بلغم ، بدن را تقویت و نیرو را زیاد و اشتها را باز می کند ، 

 به عقیده وی عسل جوانی را جاودان می سازد و حافظه را نیرو بخشیده و گذشته را در خاطره زنده می کند ، اندیشه را پاک ، زبان را می گشاید و درد را ریشه کن می کند .

در کتب پزشکی آمده عسل در روغن مالی زخمهای چرکی ، برای درمان بسیار مفید بوده ، با مرهم گذاری تاریکی دید را کاهش داده و بهترین درمان اختلالات دهان است  

در زیاد شدن ادرار موثر است ، دردهای شکم و سرفه را کاهش می دهد ، گزیدگی مار ، دردهای دستگاه تنفس و هر درد مفصلی را تسکین می دهد . خستگی عمومی و احساس سرما را رفع و مقاومت بدن را افزایش می دهد .

گفتنی است ، عسل به عنوان دارو هیچ اثر سوء ، عارضه یا بیماری را به دنبال ندارد ، مگر آن که فقط حساسیت های محدودی را به وجود بیاورد ، بنابر این در حالت آلرژی ، امراض عفونی ، سل ، امراض روانی ، بیماری های کبد و معده ، امراض غدد فوق کلیه ، نارسایی قلب و عروق ، نا راحتی اعصاب ، امراض خونی و ضعف شدید ، باید از تجویز زهر زنبور عسل خودداری کرد .

 

خواص ضد باکتریایی عسل :

عسل حاوی مواد ضد میکروبی بوده و حتی قوی ترین میکروبها نیز در آن یارای مقاومت ندارد ، با یک آزمایش ساده می توانید مقداری کپک روی مربا را با عسل کاملاً مخلوط کنید بعد از چند روز شاهد خواهید نمود که نه تنها در آن رشد نکرده بلکه کاملاً از بین رفته است .

 عسل و درمان میکروب معده بنام Helicubactev ( هلیکوباکتر ) :

مصرف شربت حاصل از یک قاشق عسل طبیعی و آب یک لیمو ترش تازه و آب خنک و چند حبه یخ به مدت سه روز ناشتا و مصرف آن در طول شبانه روز و عسل و آب ، میکروبهای معده را بطور کامل پاک کرده و کلیه سموم بدن را سم زدایی می کند .

عسل و دندان :

ساکارز ( قند یا شکر معمولی ) چنان چه در دهان باقی بماند ، توسط باکتری های لاکتیک به اسید لاکتیک تبدیل شده و این اسید باعث فرسایش دندان ها می شود . اما اگر به جای قند از عسل استفاده شود، مثل ریختن یک قاشق چایخوری عسل در چای ، آنتی بیوتیک عسل مانع فعالیت باکتری های لاکتیک و تولید اسید لاکتیک شده و آسیبی به دندان ها نمی رسد . فلوئور عنصری در چای وجود دارد . توصیه شده است که در نوشیدن چای ، به جای قند از عسل استفاده شود تا عنصر فلوئور بهتر دندان ها را محافظت کند .

عسل وبیماری قلبی :

عسل به علت ترکیبات قندی به خصوص وجود گلوکز زیاد تاثیر بسیار مهمی روی عضلات قلبی و تحریک و تقویت آن داشته ، باعث گشاد شدن رگها ، فشار خون را تنظیم و از سکته قلبی جلوگیری می کند به واسطه وجود دیاستاز ( آنزیمها ) باعث هضم چربی های اطراف قلب می شود . بنابراین توصیه می شود هر روز هنگام بیدار شدن ، یک قاشق مربا خوری عسل را با نصف استکان آب جوشیده و لرم مخلوط نمود و بنوشند.

عسل جوانی را جاوید می کند :

عسل یک غذای ارزشمند است و چنان چه مرتب و به اندازه کافی مصرف شود ، غذای روزانه را کامل تر می کند و افراد مصرف کننده عسل به علت بهره مند شدن از غذای کامل تر روزانه ، طبعاً در مقابل بیماری ها مقاوم ترند ، کمتر بیمار می شوند ، مواد غذایی مورد نیاز بدنشان بهتر به آن ها می رسد و سرانجام به علل فوق می توان گفت که مصرف مداوم ، مرتب و کافی عسل ، انسان را سالم تر نگه می دارد و طبیعی است که انسان هر چه بدن سالم تری داشته باشد ، طول عمر طبیعی بیشتری خواهد داشت و طبعاً در هر سنی جوان تر نشان می دهد . با تمام این اوصاف ، عسل فقط به این علت خواص فوق را دارد که برخی از مواد را به بدن می رساند . اما حقیقت این نیست که مواد موجود در عسل چیزهایی نیستند که فقط در عسل یافت شوند . بلکه این مواد ممکن است به طور عادی از طریق صدها نوع مواد غذایی گیاهی یا حیوانی نیز تامین شود .               

ثابت شده است که عسل به علت داشتن گلوکز زیاد سهل التجزیه و انرژی زا بوده و تاٴثیر بسیار زیادی بر عضلات قلب و انواع بیماریهای قلبی دارد .  

 

عسل باعث تحریک و تقویت قلب شده رگها را گشاد کرده و جریان خون را در درون شریان های انشعابی افزایش می دهد .  

 

همچنین وضع فشار مایعات بدن را بهبود بخشیده ، فشار خون را تنظیم کرده و از سکته قلبی جلوگیری می نماید . بنا به گفته پرفسور گولومب اگر بیماران قلبی روزانه 50 الی 140 گرم عسل به مدت 2 ماه مصرف نمایند بهبود می یابند به طوری که ترکیبات خونشان به حالت طبیعی بازگشته و مقدار هموگلوبین خون آن ها افزایش می یابد و ضربان قلب نیز متعادل می گردد .

 

دکتر ج ن توماس در مقاله ای در نشریه لانست میگوید ((عسل در موارد ضعف قلب تاٴثیر زیادی در باز گرداندن فعالیت قلب و زنده نگه داشتن بیماران دارد قلب نوعی عضله مانند سایر عضلات بوده و مصرف عسل می تواند انرژی مورد نیاز  عضلات خسته را تاٴمین میکند. ))

 

شیمرت از عسل برای تقویت قلب پس از انجام یک عمل جراحی سخت استفاده کرده است و آن را به 26 بیمار مبتلا به آنژین دوپواترین (10 میلی گرم در روز)تزریق کرد که در بهبود وضعیت کلی آنها بسیار موٴثر بود .

 

متس 10 میلی گرم عسل را به مدت 12 روز هر چهار روز یک بار همراه با  strophantineبه بیماران قلبی تزریق نمود و نتایج خوبی به دست آورد . این روش درمانی در ضعف قلب ناشی از مسمومیت و نیز آثار پس از بیماری های تیفوس و دیفتری به کار رفته و نتایج خوبی داشته است .

 

لونارد مصرف یک لیوان شربت عسل ولرم (عسل محلول در آب )را شب قبل از خواب برای درمان بی خوابی در بیماران قلبی توصیه کرده است .  

 

عسل به کمک دیاستازهایش چربی های اطراف قلب را از بین برده و به همین دلیل برای سالخوردگان و بیماران قلبی توصیه میگردد . امروز نیز مصرف عسل برای افراد مبتلا به آنژین قلبی و سایر نارسایی های قلبی توصیه می شود.

 

درمان بیماری های دستگاه گوارش :

 

عسل برای به کار انداختن دستگاه گوارش بسیار مفید است . تاٴثیر زیادی بر روی هضم غذا داشته و ملین خوبی است اگر مدام مصرف شود باعث فعالیت طبیعی جهاز هاضمه می گردد به همین علت از قدیم آن را دوست معده می گویند . 

 

 مشاهدات بالینی نشان داده است که اگر عسل با سایر غذاها مصرف شود اسیدهای اضافی را کاهش می دهد و همچنین اگر موقع عکسبرداری از معده از سولفات باریم و عسل استفاده شود یکی دو ساعت بیشتر از سولفات باریم به تنهایی در معده مانده و تصویر نیز واضح تر می گردد .  

 

عسل برای درمان امراض معده مانند زخم معده ، ورم معده و روده دارویی مفیدی بوده و به علت داشتن آهن و منگنز به هضم غذا کمک می کند .  

 

ترشح شیره معده را به حالت طبیعی برگردانده و دردهای معده را از بین می برد . عسل دارای واکنش دو جانبه است اول واکنش موضعی که موجب ترمیم زخم معده می گردد ، دوم واکنش تقویت کننده که روی بدن به ویژه دستگاه عصبی موثر است . به طور کلی پیدایش زخمهای معده و اثنی عشر مربوط به عدم تعادل گیرندگی عصبی این اندام هاست . 

 

 امروزه ثابت شده که عسل بهترین دارو برای درمان زخم های معده و اثنی عشر است .

 

درمان بیماریهای روده :  

 

دو پژوهشگر آمریکایی نوس بومر و زایس معتقدند که مصرف عسل دردهای روده را به خوبی از بین می برد .  

 

فروکتوز عسل به ویژه در عسل های حاصل از گل ها ی خوشبو در روده ها یک خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد. 

 

 همچنین ثابت کردند که اسانس های  فرار عسل بسیاری از بیماری های روده را برطرف می سازد . اسیدهای عسل به ویژه اسید فرمیک برروی روده ها تاٴثیر خوبی داشته و با تخمیر و ترشی روده مبارزه  می کند. 

 

به طور کلی  اسانس ها و قند های طبیعی عسل که غلظت زیادی دارند عفونت های روده را بر طرف   می کنند . عسل خواص ضد میکربی قوی برای معده و روده ها داشته و موجب تسهیل عمل دفع و سلامتی مزاج می شود .  

 

عسل برای مبتلا به زخم روده بزرگ نیز مفید بوده  بهترین زمان مصرف عسل در این گونه بیماران دو ساعت قبل از ناهار یا ناشتا و 3 ساعت بعد از شام ،اگر مخلوط با آب گرم مصرف شود نتیجه بهتری حاصل خواهد شد .

 

      درمان ضعف اعصاب     

 

در گذشته از عسل برای بهبود دستگاه عصبی استفاده  می کردند . 

 

ا مروزه مشاهدات بالینی نیز ثابت کرده که عسل برای اعصاب مفید است  پروفسور بوگولپف و کیسلوا  بیماران مبتلا به داء الرقص (انقباض های تشنج آور ماهیچه ها )را با مصرف معالجه کردند و بعد از 3 هفته درمان (بدون استفاده از سایر داروها ) نتایج بسیار خوبی به دست آوردند به طوری که خواب آنها طبیعی شد و دیگر سردردی نداشتند ،حالت نا توانی و عصبی بیماران کاهش یافت و نیرومند تر شدند .  

 

برای برخی بیماری ها عصبی مصرف مصرف عسل غنی شده با ویتامین دارای اسید گلوتامیک را می توان توصیه کرد ، اگر چه مزه ای نا خوشایند و قی آور دارد ولی عسل اثر نا مطلوب آن را از ببن برده و اثر درمانی عسل مخلوط با این اسید موٴثر تر است .

 

درمان کندی حافظه

 

دانشمندان آمریکا یی در آزمایشی به افراد مسن نوشابه های گلوکزی و در آزمایش دیگر نوشابه های شیرین شده با ساکارین دادند، حافظه آنها را اندازه گیری کردند و نتیجه گرفتند که وقتی از نوشابه های گلوکزی استفاده شود تست های حافظه موفق تر است .  

 

این مسئله به خصوص برای به خاطر سپردن لغات موثرتر است . ویتامین Dعسل واکنش های بین کلسیم و فسفر را تنظیم کرده و باعث می شود که اعصاب کار خود را به خوبی انجام دهند . اعصابی که با یون های کلسیم و فسفر وابسته اند نگهدارنده حافظه می باشند .  

 

صمغ موجود در عسل نمی گذارد جدار عروق سفت شود بلکه جدار عروق را نرم نگه داشته و باعث میشود که مواد غذایی بهتر به مغز و اعصاب برسند و در نتیجه مطالب بهتر در حافظه می ماند عسل به عنوان یک نوشابه گلوکزی نه تنها دارای مقدار زیادی گلوکز بوده بلکه بسیاری مواد ارزشمند دیگری نیز دارد . 

 

 

عسل درمانی:

 

خواص اثبات شده دارویی عسل به شرح زیر می باشد :

 

1-    خواص ضد باکتریی و آنتی بیوتیکی و همچنین خاصیت ضد التهابی عسل از نظرعملی اثبات شده است.

 

2-    گلوکز و فروکتوز عسل سریعاً جذب شده و به انرژی تبدیل می شود .

 

3-    اعمال کبد را فعال کرده و در دفع سموم ( دتوکسکشین ) از کبد موٴثر است .

 

4-    حرکات و ترشحات روده را بهبود می بخشد .

 

5-    عسل دارای یک اثر میلین بوده و ترشحات روده ها را تحریک می کند ، فشار اسمزی بالا ، وجود ترکیبات معطر و استیل کولین باعث بروز این اثرات می باشد .

 

 

 

نگهداری عسل :

 

بهترین محل برای نگهداری عسل ، جایی است که بدور از حرارت و نور که برای مدت طولانی باقی می ماند . به هر حال این مسئله به روش نگهداری عسل وابسته است ، به طوری که اگر عسل را در دمای 10 تا 15 درجه سانتی گراد نگهداری کنید ، می تواند برای سال ها کیفیت خود را حفظ نماید .

 

مصرف عسل برای چه کسانی مجاز است ؟

 

از کودکان بالای یک سال گرفته ، نوجوانان ، جوانان ، مردان و زنان سالخورده و حتی اشخاص مبتلا به دیابت ، قند موجود در عسل را بهتر می توانند تحمل و هضم کنند. عسل یک غذای فوق العاده مفیدی است که برای تمام ادوار عمر مصرف می شود .                       

   واحد پژوهش و تحقیقات    





ارسال توسط معینی راد


 

خواص شگفت انگیز عسل و بره وم و گرده گل

عسل‌هایی که در منطقه تولید می‌شوند به کاهش عوارض حساسیت در افرادیکه حساسیت‌های فصلی دارندکمک می‌کند، زیرا این عسل حاوی همان گرده‌هایی است که در افرادتولید حساسیت می‌کند و وجوداین مواددر عسل موجب تحریک تولیدimmune booster در بدن فرد حساس می‌گردد. بهترین حالت را در زمان مصرف یک قاشق چایخوری به صورت روزانه وبرای چند ماه می‌توان مشاهده کرد. 


 

تعاریف فراوانی از خواص شگفت انگیز گرده برای مصرف درتغذیه ی انسان استفاده شده است . بی شک گرده بعلت داشتن پروتئین بالا و مقادیری از مواد معدنی ، ویتامینها و چربیها یک ماده ی مغزی و همانطوری که به همراه شهد تنها غذای زنبورها را تشکیل میدهد یک ماده ی مغذی و مقوی در تغذیه ی انسان به شمار می آید . برخی از خواص گرده عبارتند از :درمان پروستات ، بیماریهای عصبی، افسردگی،آنتی بیوتیک کامل افزایش وزن،درمان ناتوانیهای جنسی ، کاهش فشار خون، درمان ورم روده ی بزرگ ، کاهش تب ، تنظیم سوخت وساز ، نرم کردن پوست ، کاهش قند خون و ... 

بره موم 

بره موم یکی از فراوردههای زنبور است که مواد اصلی تشکیل دهنده آن را از خارج به کندو حمل مینمایند . بره موم الکل زنبورهاست .خواص درمانی بره موم که یک داروی آنتی بیوتیک به شمار می آید در درمان اگزماو التهاب پوستی و مورد استفاده در لوازم آرایشی و بهداشتی میباشد.


زهر زنبور عسل :

مایعی است تلخ مزه به رنگ روشن که دارای ترکیبات بسیار میباشد و دست کم 8نوع پروتئین در آن شناسایی شده است . از زهر زنبور عسل در درمان رماتیسم استفاده میشود.


 





تاريخ : 16 تير 1394برچسب:,
ارسال توسط معینی راد

 

 

اقای بوستانچی مشغول کمک به انتقال زنبورهای ملک جوان به کندوی جدید

ایجاد کندوی جدید و تکثیر کندو 

 





ارسال توسط معینی راد

 تشخیص عسل طبیعی از عسل تقلبی 

شات عسل وحشی . 

- عسل طبیعیعسل به شهد گل ها اطلاق می شود که زنبور عسل پس از تغذیه از گیاهان مختلف، آن را ساخته باشد. به بیان دیگرعسل ماده شیرین و غلیظی است که توسط زنبوران عسل از شهد گل ها جمع آوری شده و تغییر شکل می یابد و سپس در داخل سلول های مومی کندو ذخیره می شود.
زنبوران عسل دارای نیروی ذاتی هستند که گل های مفید را از غیر مفید تشخیص می دهند. آنها با علاقه فراوان سراغ تمام گیاهان طبی و گل های شفابخش می روند و عصاره آنها را گرفته و به بهترین شکل در اختیار ما قرار می دهند.
این عسل کاملاً طبیعی و سرشار از مواد غذایی و حیات بخش بوده و می تواند تمام نیازهای غذایی را برطرف کند، زیرا زنبور تمام املاح و ویتامین های موجود در گل را به شکل عسل می پروراند و آن را قابل جذب در خون می سازد.
از طرفی کیفیت عسل طبیعی چندین برابر بیشتر از عسل مصنوعی است که زنبور با آب و شکر تغذیه می شود.
2- عسل تقلبی
هر گونه تغییری در عسل مانند افزودن یک سری مواد به آن، تقلب محسوب می شود. به طور کلی عسل تقلبی به دو روش تهیه و در سطح جامعه توزیع می شود.
الف) بخشی از عسل، تقلبی است-  

با کمک زنبور
- بدون کمک زنبور
ب) عسل صد در صد تقلبی است
در این روش عسل 100 درصد مصنوعی بوده و از شیره میوه هایی مانند خرما، توت و غیره یا از مواد گلوکزی (شربت قند)، مواد نشاسته ای و ... ساخته می شود که این عسل ها به هیچ وجه عطر و طعم عسل واقعی را ندارند.
عسل های مصنوعی تهیه شده از شیره میوه ها، دارای مواد و ترکیباتی مشابه عسل طبیعی هستند که از تغلیظ آب میوه ها به طریق مصنوعی و صنعتی به دست آمده اند.
این نوع عسل، بدون دخالت زنبور، از قند، نیشکر و میوه های شیرین مانند خربزه، هندوانه، کدو تنبل و خرما تولید
می شوند. این روش در ایران متداول نبوده، ولی در بعضی از کشورها مرسوم است.


استانداردهای عسل:استانداردهای عسل از کشوری به کشور دیگر متفاوت است که آنها را می توان در استخراج، عسل شکرک زده، عسل شان، شان با قاب کم عمق، بریده شده و یا کل شان عسل در نظر گرفت. سایر مواردی که در تهیه و تولید عسل اهمیت دارند، میزان قند، میزان رطوبت، طعم ، رنگ و عطر عسل می باشد.
گاهی اوقات در توزیع و فروش عسل مواردی چون: یکنواختی رنگ، پاکیزگی برش، ظاهر شان و نحوه چینش و یکنواختی وزن نیز ذکر شده است. 

.
راه های تشخیص عسل طبیعی:
.

۱- فروشگاه های معتبرآسان ترین روش تشخیص عسل طبیعی، خرید از فروشگاه ها و اشخاص معتبر می باشد که شما از سابقه فعالیت آنها در زنبورداری و یا تهیه و فروش عسل مطلع هستید.. 

.
2- میزان رطوبت
برخی افراد، میزان رطوبت عسل را به وسیله برگرداندن شیشه عسل و سرعت بالا و پایین رفتن حباب داخل شیشه، و برخی به وسیله میزان کش آمدن عسل اندازه گیری می کنند، ولی باید توجه داشت که این روش ها دقیق و مطمئن نیستند. 

.
3- میزان تخمیر شدنتمام عسل ها حاوی مخمرهای خوراکی بی ضرر برای انسان می باشند.
باید توجه کرد که عسل در زمستان به دلیل سرمای زیر 11 درجه تخمیر نمی شود. البته نگهداری عسل در دمای 38 درجه سانتی گراد نیز می تواند از تخمیر آن جلوگیری کند، ولی در دراز مدت به کیفیت عسل صدمه می زند، زیرا حرارت بالا کیفیت عسل را از بین می برد.
عسل با رطوبت بیش از 17 درصد بیشتر در معرض تخمیر می باشد. بعد از شکرک زدن، درصد تخمیر عسل افزایش می یابد.
تخمیر شدن مختص عسل های بسته بندی شده و صاف شده نیست، بلکه اگر شرایط مناسب باشد، عسل "شان" نیز تخمیر می شود. 

4- مزه کردن
عسل طبیعی، علاوه بر شیرینی خاص، دارای مزه و طعم ویژه ای است که فقط در عسل وجود دارد و عسل های مصنوعی فاقد این نوع مزه می باشند. لذا افراد می توانند با مصرف زیاد و توجه دقیق به درجه خلوص عسل، حتی نوع عسل را از نظر گیاه مورد مصرف زنبور تعیین کنند، زیرا هر گیاه مزه خاصی به عسل می دهد.
باید توجه داشت که عسل مصنوعی بیشتر مزه شیرینی شکر می دهد تا مزه خالص عسل.
5- عطر و بوی طبیعیاگر درپوش عسل مدتی بسته باشد، هنگام باز کردن درپوش حتماً بو و رایحه قوی و مطبوع عسل طبیعی را می
توانید استشمام کنید.

 زنبورستان خیاو شهر سبلان

زنبورستان خیاوشهر سبلان :اقای بوستانچی زنبور دار نمونه و رئیس تعاونی زنبورداران مشگین شهر 


6- سرعت حل شدن در آباگر عسل را داخل لیوان محتوی آب بریزید، چنانچه به صورت عمودی وارد لیوان پر از آب شده و در ته آن جمع شود و به سرعت حل نگردد، عسل مطلوبی است، ولی اگر عسل هنگام ریختن، در آب حل شود، از مطلوبیت و خلوص کمتر و رطوبت بالاتری برخوردار است.
با این وجود، هر یک از روش های فوق به تنهایی نمی تواند خالص بودن عسل را ثابت کند.
در این روش به وسیله تغذیه مصنوعی زنبوران با شربت قند و آبمیوه ها یا استفاده از عسلک، عسل مصنوعی یا تقلبی تهیه می کنند. در این روش مستقیماً عسل طبیعی با مواد گلوکزی (شربت قند) و شیره میوه ها مخلوط شده و عسل تقلبی تولید می گردد.

 





تاريخ : 16 تير 1394برچسب:,
ارسال توسط معینی راد





تاريخ : 16 تير 1394برچسب:,
ارسال توسط معینی راد

رژیم غذایی سالم با عسل



اگر به دنبال فهرست غذایی سالم در رژیم غذایی تان هستید، عسل را به آن اضافه کنید. هر روز بر تعداد مقالاتی که در باب فواید عسل ارائه می شود و شهرت آن به عنوان یک شیرینی فاسد شونده از بین می برد، افزوده می شود.

بسته بندی بهداشتی عسل

««« شرکت خیاو شهر سبلان «شهد عسل» را به اندازه های 250 گرمی ، 500 گرمی ، یک کیلویی و فله ای 17 کیلویی

و نیز شان عسل در سایزهای 250، 500 و یک کیلویی و شان کامل (حدودا2.5 کیلو ) تولید و عرضه می کن»»»

افرادی که روزانه چند قاشق سوپ خوری عسل می خورند، از سطح آنتی اکسیدان بالایی در بدنشان برخوردارند که همین سبب افزایش میزان مقاومت بدن در برابر سلول های سرطانی می شود.
آنتی اکسیدان ها انواع خاص صدمات سلولی ایجاد شده توسط مولکول هایی به نام رادیکال های آزاد را متوقف می کنند.
غذاهای غنی از آنتی اکسیدان نظیر عسل باعث تخریب رادیکال ها شده و بروز بیماری هایی نظیر سرطان و تصلب شرایین را کاهش می دهد. افرادی که به مدت یک ماه بین ۴ تا ۷ قاشق سوپ خوری می خورند نه تنها اضافه وزن پیدا نمی کنند بلکه میزان اشتهای شان نیز کاهش می یابد. به نظر می رسد، عسل معده را برای مدت طولانی پر نگه می دارد و تمایل زیاد افراد به محصولات شیرین را فرو می نشاند. در رابطه با افزایش حفرات دندانی نیز باید گفت، که عسل با اینکه چسبنده و شیرین است ولی هیچ نقشی در بروز پوسیدگی دندان ایفا نمی کند.


با توجه به موارد فوق، بد نیست عقیده تان را نسبت به مصرف عسل تغییر دهید 





ارسال توسط معینی راد